Ingen titt på häst idag

Var meningen att jag och Annica skulle åka till Väse idag och kolla på en foderhäst åt Annica. Men det blir inget med det, flyttat till på tisdag istället. Kusen är en arabvalack på 15 år som är duktig i hoppning och dressyr. Men han hade tydligen inte nerver till att tävla, annars hade han talang. Det ska i alla fall bli spännande att se vad det är för nåt och om det faller fröken Byström i smaken, haha.

Jag har just kommit innanför dörren. Har varit till ICAPärlan och hämtat ut ett paket. Alltid lika kul. Fast dessvärre var jag tvungen att betala det här paketet, roligare om man bara kan hämta ut förstås. Jag har köpt ett babyskydd åt Hannelore med tillhörande adapters så vi kan sätta skyddet direkt på barnvagnschassit. Smart va?! Jag köpte faktiskt begagnat, det blir så himla dyrt annars. Men det är bara använt till ett barn tidigare och stolen är således 1 år gammal. Har köpt en ISOfix-bas sedan tidigare så man behöver inte krångla med bilbälte när bäbben ska åka utan det är bara att ställa stolen i basen så är det klart!

Har hunnit med en sväng till stallet idag med. Mockade och fixade lite, sen longerade jag pållen. Elvis var med och sprang bredvid Freyr runt, runt… Tur att jag har en så snäll och förstående häst.
Det var ju eg meningen att Annica och jag skulle fortsätta med att ta ner sommarhagen idag men när jag kom till stallet så var det redan klart. Annica hade fixat det på egen hand.

Ikväll blir det att gå en sväng till motorklubben. Det är styrelsemöte där idag klockan 18:00. Jag är ju inte med i styrelsen men jag brukar följa med ändå. Finns ju annat man kan göra. Som att surfa eller brygga kaffe, hehe. Hoppas att ni haft en trevlig helg alla vänner, det har jag. Nu är det dags att ta nya tag, ännu en arbetsvecka står för dörren.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Vad har jag gett mig in på?