En krassliga Izabella

Izabella Decibella Krusmynta Makadam är sjuk. Förkylning har tagit ett ordentligt tag om den annars pigga och glada tjejen. Emellanåt kan hon nu istället beskrivas närmast som ett monster. Skriker rakt ut med sån kraft att hon nästan kiknar. Och inte slutar hon i första taget. Nätterna är helt klart värst. Under dagen går det jättebra men ju längre in på kvällen vi kommer, desto mer eskalerar skrikandet. Stackars liten! Jag lider verkligen med henne. Igår prövade vi med Alvedon supp, men det hjälpte föga. Gav henne vid tio-tiden på kvällen och det tog ett bra tag innan hon somnade - i min famn. Vaknade sen igen vid två-tiden och då var det bara att gå upp. Gav henne nu flytande Alvedon istället och Izabella somnade igen efter en stund. Och Haleluja!!! hon sov ända till strax före sju imorse. Underbart. Flera timmars sömn i ett sträck - me like!!!
Published with Blogger-droid v1.6.3

Kommentarer

Anonym sa…
Det är bra! Trötta ut henne!
Men försök och sov ikapp lite du också så du inte blir sjuk du också. Kraaam!
Ja, jag försöker. Verkligen! Men det är inte så lätt som det låter att trötta ut den där ungen. Jag får väl bittert erkänna att hon verkar ha mer kraft och energi än jag.
Nu sover hon, så det är nog bäst för mig att göra detsamma.
Kramen

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador