Utställning, frissan och tandläkaren

I söndags var det så dags för årets sista utställning. SSRK Värmland som arrangerade och det var på Hammarö i ett ridhus. Hatar att ställa i ridhus men det gick bra. Inte så kallt som jag hade trott att det skulle vara. Elvis och jag åkte själva också så jag hade inte så mkt att hålla reda på. Kanske därför som jag tyckte det var ok i ridhuset. Åkte också hem så fort tollarna var klara. Var hemma vid 12-13 tiden. Hur gick det då? Jo då, jag är nöjd. Elvis skötte sig jättebra. Hade fin kontakt med mig under hela tävlingen och ställde upp sig själv i ringen. Behövde inte korrigera honom över huvud taget. Han fick en slät 1:a och blev 2:a i konkurrens. Men då var det också bara två öppenklass-hanar med... Kritiken var dock bra. Och jag kan glädja mig åt att inte en enda tollarhane fick ck.
Här kommer kritiken:

Ett bra huvud och uttryck med god prägel. Bra hals och överlinje. God bröstkorg. Bra benstomme med normala vinklar. Bra pälskvalité, men mörkare färg vore en fördel. Rör sig spänstigt. Välvisad.

Domare: Thoor Inge E:son

Jag var på tävlingslydnadskurs på lördag, dagen före utställningen. Tror delvis därför jag hade så fin kontakt med Elvis. Träning ger färdighet! Eftersom det var så himla kallt ute så var vi inne i klubbhuset och tränade. Men det gick bra det med. Bella var med då jag inte hade någon barnvakt till henne. Hon skötte sig bra hela tiden men det var tur att Anna hjälpte mig. Tack!

Tisdag var jag till frissan och gjorde mig fin. Klippning och färgning. Verkligen behövligt. Det är över ett år sen jag var till salong, men jag har klippt mig en gång efter det iaf, haha! Tisdag kväll bet jag sönder en gammal fyllning i en tand. Skit också! Ringde till min tandläkare som jag har i Karlstad redan på onsdag morgon och jag hade tur! Fick en tid samma dag. Så det var bara att sätta sig i bilen och åka söderut. 1290 kr fattigare, men nu är tanden hel. Bella fick följa med och jag var lite orolig hur det skulle gå. Men det gick finfint!Hon satt i mitt knä under hela proceduren – snäll som ett lamm.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador