Ridtur x2

Jepp då är man hemkommen från stallet då. Red Gardur precis som jag skrev tidigare. Gick riktigt bra i paddocken. Tölten var inte så ren idag men jag pressade honom lite så han måste få ny chans att balansera upp sej. Takten kommer tillbaka så småningom. Avslutade passet med en mycket kort tur på vägen. Gardur kändes positiv och fin. Jag var fortfarande väldigt ridsugen efter ha ridit honom så jag bestämde mej snabbt för att även rida Freyr. Eg var planen att longera honom men det fick bli ett mjukgörande rispass istället. Gick så där i tölten men traven satt riktigt bra! Strålande grabben.

Nu väntar jag på att Daniel ska komma hem från jobbet så vi får laga mat. Chili con carne och ris står på menyn. Ska bli riktigt gott, man blir hungrig av att vara i stallet och slita. Daniel har haft lite av en otursdag. Välte tydligen med lastbilen. Hoppsan! Får höra mer detaljer när jag kommer hem men orsaken till olyckan är säkert underlaget, snöade ju ganska rejält i morse. Bara han klarar sej utan skråmor så är jag nöjd. Vilket han också gjorde. Lite värre med lastbilen enligt honom själv. Mer om detta kommer, var så säkra.

Dags att gå in i duschen och fräscha till sej innan gubben kommer hem. Han är inte så förtjust i att jag luktar häst om man säger så.

Kommentarer

Anonym sa…
Välte han med lastbilen? Vad har jag sagt om bredsladdar bara så där...
Men mest av allt undrar jag var han var om det snöade så. Är det inte vår i Sverige än?

Skönt att hästarna går bra!
Jepp han välte med lastbilen pga väglaget. Var inne på en skogsväg. Hade lass på å allt. Nu måste nog hytten bytas på bilen tyvärr :(
Det var här i Hagfors det snöade! Var vitt när jag vaknade på morgonen.

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador