Ständige tvåan…

… det är Elvis och jag. Iaf när vi möter Laila och Tråålla i utställningsringen. De vann över oss igen, för tredje gångbimvalpen på rad. Men jag är såå nöjd med hur Elvis uppförde sej i hpringen. Kunde inte ha skött sej bättre där. Han fick “som vanligt” HP och blev BIM-valp! Flera rosetter till samlingen.

 
När Elvis hade gått klart i ringen passade vi på att ta en tur i Lillskogen och titta på alla djuren där. De flesta hade ju fått ungar, herregud va söta de va alla de små. När vi kände oss nöjda på Mariebergsskogen åkte vi till Mc Donald´s å käkade. Jag lyxade till det med en jordgubbsmilkshake till maten, mmm. Egentligen hade vi tänkt åka till Vedugnen å äta, men det var för varmt i bilen för Elvis att sitta kvar där så det fick bli uteserveringen på Mackie.

Nästa utställning blir 30 maj i Molkom. Min trogna följeslagare Marie ska naturligtvis assistera mej även då. Hon är ju  på hemmaplan, kommer från Molkom från början. Vi hoppas på bra väder, precis som det var under den här utställningen.

Igår åkte jag tidigt, halv sex på möran å kom jag hem ganska sent. Klockan var nästan elva på kvällen skulle jag tro. Var ju på rally i Norrköping. Holmenskog rallyt med start å mål vid Himmelstalund. Första sträckan gick skitbra, vet inte men vi hade nog en av de bästa tiderna i vår klass :). Andra sträckan gick också ok. På tredje klantade jag till det, kom bort i noterna på slutet och hittade inte till baka förrän vi var i mål redan. Skit också, va förbannad jag blev. Trots detta så hade vi en ganska bra tid så det var ju bra ändå. När vi stod i starten på fjärde SS fick Daniel se att bilen gick varm. Den var redan uppe i 100 grader när vi åkte fram till starten så det var bara att slå igen. Fläkten fungerade inte… Å vi fick inte igång den heller. Snöpligt men där fick vi alltså bryta hela rallyt. Ska försöka kolla in sträck-tider etc å se hur vi låg till innan vi tvingades bryta. Jag har en känsla av att vi låg ganska bra till! Nu är det bara för Daniel att åka hem å skruva, för det är rally igen redan nästa helg. Då sitter inte jag i högerstolen utan då för Jörgen styra honom till seger! Själv sitter jag på hästryggen. Det är ju VärmlandsMästerskapen då. Både Freyr och Gardur ska tävlas.

 

 gurra2 Namn på bilen ska det givetvis vara!

 

gurra3 Gurra snett framifrån

solnedgang

Solnedgång. Tog kortet när vi var på hemväg. Sitter i bilen faktiskt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador