Kundmottagare på Helmia i Hagfors

Plötsligt händer det. Nej, jag har inte vunnit på Triss men jag har fått jobb! Nästan bättre än att vinna massa pengar. För drygt två veckor sen började jag som kundmottagare och arbetsledare på Helmia i Hagfors. Ett jätteroligt jobb! Och det blir bara roligare och roligare ju mer jag kommer in i det. För visst är det mycket nytt som jag måste lära mig...

Ja vad har hänt annars då?! Var så länge sedan jag bloggade att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om. Vad jag däremot  kan berätta att jag och Daniel ska på julbord både på fredag och lördag. På fredag är det Daniels arbetsgivare som bjuder och på lördag är det min arbetsgivare som står som värd. Bella har vi bokat in hos mormor och morfar :)

Elvis har det nog lite tråkigt nu för tiden då han är hemma själv ganska mycket. Men så är det när både husse och matte jobbar. Skönt att Daniel jobbar skift i alla fall. På så sätt blir det ju inte allt för dryga dagar för tollaren. Hade nog inte kunnat ha kvar Elvis om Daniel jobbat dagtid som jag... Vilken tur! För en sån go hund som Elvis vill man ju inte göra sig av med.

Nej nu är det tv:n som gäller för min del en stund och sen blir det bingen. Jag är så trött. Men lycklig. Mycket lycklig!
Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador