Nu var det ett tag sen sist igen

Usch, det går utför för mej. Med bloggandet. Blir mer och mer sällan har jag upptäckt. Får antingen skärpa mej eller sluta skriva helt enkelt. En blogg ska man ju faktiskt skriva ganska ofta i, annars är det inget roligt, varken att skriva eller följa. Nu blir det så långt mellan gångerna så jag vet inte ens vad av alla saker som jag ska berätta om...

Kan ju börja med att jag och Elvis har varit på apporteringsträning med Värmlandstollarna. Kanske inte det bästa vädret men med ordentliga kläder så var det inga problem. Vi tränade markering. Sen provade vi med att locka ut Elvis i vattnet med hjälp av en dummy. Det gick ganska bra med tanke på att den röda tollaren INTE vill simma. Haha, vi lyckades få honom att ta två simtag i alla fall. Han blir såå frustrerad när dummyn ligger så långt ut. Ja det är bara att träna vidare, rädd för själva vattnet är han ju inte. Det är bara det att han inte kommit på det där med att simma. Vi kämpar vidare.

Daniel har problem med ryggen. I flera dagar nu har jag fått klätt på min sambo. Med nöd och näppe tar han sej ur sängen på morgonen. Idag klarade han sig själv dock. Hoppas att han är på bättringsvägen. Jag förstår inte att han envisas med att gå till jobbet! Vilken arbetslust, vilja och envishet han har!

Jag har anmält Elvis till ett MH i Forshaga 18 september. Inte hört något från dem ännu, men håll tummarna för att vi kommer med. Har förstått att det är svårt att få plats då det är många som vill göra MH på sina hundar.

Izabella är i en rolig ålder nu. Skrattar och går på. Full av energi! Jag har börjat säga kram till henne samtidigt som jag kramar henne och snosar med henne. Häromdagen låg vi i sängen. Jag sa kram och lutade mej mot henne och snosade henne i huvudet. Tredje gången när jag sa kram så lutade hon sej mot mej! Åh va glad jag blev. Lilla damen förstod!

Jag är arg på BVC. Något nytt, nej. Flera gånger har jag beklagat mej över dom här på bloggen. Nu är det dags igen. Hade tid för 6 månaders kontroll i början av augusti. Vi har inte varit där än kan jag säga och Bella är nu 7 1/2 månad! De har avbokat oss två gånger. Nu har vi tid 9 september och jag hoppas verkligen att vi får komma den här gången. Annars!!! Då är Bella nästan precis 8 månader. Ja, jag kan säga att jag inte ger mycket för BVC här i Hagfors, det är ett som är säkert.

Avslutar med några bilder på lilla underbara Izabella.

klapp


ligger


skratt1


student


hatt2


hej

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador