Hjälp, jag har en nakenhund!

Det är vida känt att Elvis inte är en hanhund med speciellt mycket päls. Men oj, nu har han verkligen fällt ur. Han ser inte riktigt klok ut. Han är inte fager men naturligtvis samma goa Elvis. Fast utan päls. Jag hade tänkt ställa ut honom i Forshaga under påsk (arr SSRK) men det var väl en himla tur att jag aldrig anmälde honom.

Izabella har ramlat nerför trappan till verandan på baksidan. Tur att det inte är en varken särskilt lång eller brant trappa. En stor bula i pannan blev dock resultatet. Och några tårar förstås. Hoppas nu att hon lärde sig någonting så att hon i fortsättningen tar det lite varligare. Man kan bara inte gå rakt ut i luften så där. Jag var några meter från henne så jag hann inte riktigt fram för att ta emot henne. Fallet blev som tur var inte så hårt så det gick bra.

Ikväll var det baddags för både Izabella och mig. Skitiga var vi båda två. Lekte och hade skoj i plurret ett tag, sen gick vi upp för att äta kvällsmat. Nu är klockan 18:12 och den lilla prinsessan ligger redan i sängen. Jag är rädd för att hon vaknar redan om en timme och vill upp... Hon kan få sådana idéer för sig ibland. Man kan ju missa något attans roligt vettu?!

Nu är det min tur att få lite i magen. Hann liksom inte med det när Izabella käkade. Ja, ni vet väl hur det är med de små? Jag hade tänkt lyxa till det med omelett. Vad jag ska ha i den för något mumsigt vet jag inte riktigt. Får se vad som finns i kylskåpet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador