Magsjuka, hundkurs och ridtur

Izabella åkte på magsjuka natt till lördag. Som tur var gick det över ganska snabbt. Från lördag lunch var hon helt återställd kan man säga. Kanske inte hade bästa aptiten men pigg och glad. Tyvärr smittade hon sin far så han var dålig hela söndagen. Nu hoppas jag att jag inte åker på skiten. Men då borde jag väl ha fått det redan. Eller?!

På lördag förmiddag åkte jag och Elvis till Daniela i Bergsäng på klickerkurs. Det var tredje och sista gången på kursen. En jätterolig kurs som jag varmt kan rekommendera. Daniela är en kunnig och mycket trevlig instruktör. Det är andra kursen jag går för henne. 
Jag har under kursen lärt mig hur man tränar med hjälp av klicker och så några tricks... Elvis kan nu backa, trampa på en target och snart även snurra runt. Det sista har jag just börjat träna på men hoppas att rödtotten snart förstår vad jag vill att han ska göra.

Igår, söndag alltså, var jag till stallet en sväng. Freyr och jag tog oss en härlig ridtur i det vackra vårvädret. Helt underbart! Bella var under tiden hos mormor och morfar. Där var det full rulle kan jag tänka mig, haha.
Efter ridturen åkte vi till gammelfarmor Margit och hälsade på. Hon blev så glad när vi kom.

Ja det var i stora drag hur helgen har varit för min del. Nu är det ny vecka och vi får se vad den bjuder på. Tjingeling och på återseende!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador