Uteliggare

I fredags var Daniel på kalas. Var på lyset när han kom hem förstås strax före 23. Ja, visst var det tidigt, men det var för att Bryggan han skulle till inte hade öppet. Så då åkte han hem istället.
När jag kom upp strax före åtta på morgonen kunde jag inte se Elvis någonstans. Han brukar ju alltid följa med in i Bellas rum på morgonen när jag ska ta upp henne. Jag blev lite fundersam och började kolla i vart enda rum efter tollaren. Han var ingenstans att hitta! Till slut slog det mig att jag hade en onykter gubbe som kom hem igår natt å de har ju inget vett, det vet ju alla. Så jag öppnade ytterdörren och där låg Elvis ihopkurad på dörrmattan. Men han verkade lika glad för det. Men visst, han ville med in på en gång! Stackars lille Elvis. Utelåst! Som plåster på såren fick han lite extra gott till frukost.

Idag var jag ute en sväng med cykeln. Elvis fick följa med och det gick jättebra. I början var han lite het så jag behövde inte trampa – Elvis drog mig, hihi. Men efter ett tag lugnade han ner sig och då gick det lite bättre. Eller säkrare kanske man ska säga. Bra sätt att träna både min och Elvis kondis på. Helt övertygad om att det blir fler turer på cykel.

Bella är på dagis nu så jag ska passa på att ta mig en välbehövlig dusch. Så här har jag inte tid att sitta och blogga längre. Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador