Bättre från förkylningen

Ja nu är jag bättre igen. Men jag har haft tre dagar då näsan har runnit konstant och jag känt med hängig. Ingen feber eller så och jag har ju inte varit sängliggande så jag ska väl inte klaga. Klarar jag mig undan med bara det här får jag vara mer än nöjd.

Nu har jag äntligen fått besked ang jobbet jag sökte här i Hagfors på turistbyrån. Jag fick det dessvärre inte... Tråkigt, men jag får väl ta nya tag. Lång tid tog de på sig iaf. På intervjun sa de att de skulle återkomma om ca två veckor. Men det tog fem veckor istället. Men det känns skönt att äntligen fått veta, har gått å väntat länge på beslutet. Å ju längre tiden gick desto mer blev jag säker på att jag inte skulle få jobbet. Så när beskedet väl kom var det väntat.

Imorgon ska jag till stallet. Har haft tre dagars uppehåll från poa. Inte så bra att mocka och rida när man inte är riktigt kry till hundra procent. Men nu är jag fit for fight igen. Ska bli skönt att få lite frisk luft. På tal om det, idag gjorde jag och Elvis en liten promenad in till stan. Skulle posta två brev. Elvis går ganska fint stundvis i kopplet nu. Men han ska ju stanna och lukta på varenda fläck. Går inte fort när man har Elvis med inte, hehe. Då är det nästan lättare att ha honom lös för då springer han ikapp hela tiden. Det går ju dock inte när man går i stan etc. Då är det koppel som gäller.

Elvis är nu anmäld till sin andra utställning. 28 mars är det en inofficiell tävling i Karlstad som vi ska på. Hoppas Elvis sköter sig lika bra den gången. Självklart ska min groom Marie med. Hon är en klippa!

Nej usch, va tiden går. Jag måset gå å lägga mej nu... Natti!

Kommentarer

Anonym sa…
Vad skönt att höra att du mår bättre! Det är inte roligt att vara förkyld.
Vad trist att du inte fick jobbet. Sa de varför? Hoppas att du behåller kontakten med dem i alla fall. Jag håller alla tummar jag har för att det dyker upp något mer.
Jag fick förklaringen att Madeleine, ja hon heter så hon som fick det, jobbat länge inom turism. Bla på SPA i Sunne. Å då har hon ju en massa erfarenhet som inte jag har. Känns ju bra det i alla fall.

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador