En röst i natten

Daniel gick upp och åkte till jobbet för ungefär en timme sen. Nu är klockan kvart över fyra cirka. Jag vaknade till och sen orkade jag inte somna om. Märks att jag lägger mig ganska tidigt på kvällen för jag är pigg som en mört arla morgon. Blir gärna så de veckor Daniel jobbar "förmiddag". Eftersom han går upp vid två-tretiden på natten, - eller morgonen om du heller kallar det för det, lägger han sig tidigt på kvällen.
Å eftersom jag idag kände mig snorpigg tänkte jag att det är lika bra att jag går upp en sväng. Kan ju alltid sätta på datorn och surfa en liten stund. Eller skriva på bloggen förstås!

Senare idag ska jag åka till stallet. Blir väl vid ett-tiden som det brukar för då får jag låna bilen. Annica ska idag sätta igång sin häst Nelly efter en längre vila så jag tänkte vara med å kolla lite. Kan hända att lilla Nelly-damen konstrar lite. Antingen för att hon är pigg och full i spring eller för att hon vill bestämma. Vi får se hur det går, känns dock bra att vara två i personalstyrkan. Vem vet, hon kanske beter sig som en riktig prinsessa också! Arab som hon är tror jag dock att det blir lite speed runt, runt i padocken, hihi.

Idag tänkte jag även träna lite inför utställningen med Elvis. Gå lite med honom i utställningskopplet. Å så ska jag klippa klorna på honom. Herregud, va de växer. Är det verkligen rätt att klor växer så snabbt?! Klipper dem varje vecka, ja ibland går det några extra dagar. Men det är så gött nu när jag kan göra det utan assistans. Förut var Daniel tvungen att hålla vovva i knät för att det skulle gå bra. Men nu har Elvis lärt sig att det inte gör ont och att det är ok. Tror faktiskt att han var lite rädd tidigare, för han kissade till och med på sig... Men nu går det finfint , han sitter så fint på golvet under proceduren så! Stolt matte :)
Nej nu tror jag det får bli sängen faktiskt. Vill ju inte vara uppe för länge för då blir jag trött sen när jag ska gå upp "på riktigt" istället, å det är klockan 8 det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Vad har jag gett mig in på?