Heldag i Karlstad å sen födelsedag!

I måndags åkte jag och Elvis till Karlstad. Hade tid för trimning på den lilla röda tollaren kl 10 på Karlstads hundcenter. Elvis måste ju bli fin inför utställningen på söndag. Gissa om matte börjar bli nervös. Trimningen gick galant och var klar på timme. Nu har jag en fin tollare!
Åkte till Karlstad ganska tidigt på morgonen så jag var framme redan före kl 9. Därför passade jag på att åka till BränsleCompaniet och hälsa på dem där. De har flyttat in i nya lokaler och det var jättefint.

Efter att jag lämnat av Elvis vid trimningen mötte jag upp min kompis Marie på Mc Donald´s. Där blev det fika och skitprat tills Elvis var klar. Då åkte vi och släppte båda hundarna. Ja, Marie hade med sin goldentik Daisy. Så hon och Elvis fick träffas för första gången. De passade bra ihop. Full fart ute i skogen blev det.

Innan jag åkte hem till Hagfors hann jag med ett besök hos min fd arbetskamrat och vän Anette. Det var ett tag sen jag såg henne så det var trevligt att få pratas vid, trots de tråkiga omständigheterna. Tänker på dej Anette!

Igår var det min födelsedag! Fick många grattishälsningar, både på telefon, sms och genom facebook. Tack alla! En särskild kram till mamma som överraskade med en blomma :)
Ska ha lite tårtbjudning på lördag hade jag tänkt. Slår till med både smörgåstårta och vanlig tårta :). Eftersom det är lite trångbott där jag bor så får det bli två bjudningar. En klockan 14 och en klockan 16. Min släkt kommer först och sen kommer Daniels. Lite pinsamt, men hans släkt är mycket störrre så det kommer fler på den senare bjudningen.

Nu ska jag äte en semla, den tredje i ordningen i år! Jag och Elvis tog en promenad hem till pappa för en stund sen och köpte med semlor på vägen. Det är alltid uppskattat med semlor. Gott ska det bli också!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador