Inga fel på Freyr!

Åh vad skönt. Nu har Freyr varit till ATG-kliniken i Karlstad och blivit kollad. Inga hältor och inte några andra konstigheter heller. Men jag fick med ett recept hem på en cortison-salva som jag ska smörja hans högra öra med. Han kliar sig lite där och blir lätt irriterad. Gissa om det var en lycklig Suzanne som åkte hem från Karlstad igår när hon fick veta att det inte var några fel på kusen?! Nu är det bara att rida som vanligt. Jippi!

Idag har det kommit hö. Mamma och Elvis följde med upp till stallet för att hjälpa till. Elvis sprang väl mest runt och var i vägen, men kul tyckte han att det var iaf. Höet såg jättebra ut och luktade gott, perfekt. Nu är vi rustade inför vintern!

Ikväll ska jag och Daniel förmodligen till Robert och Carola och grilla. Jag har iaf handlat för det. Grillfilé med kebabmarinad, potatissallad, grillsallad, majskolvar och vitlöksbröd, mmm. Längtar redan till jag får sätta tänderna i allt det där, särskilt majskolvarna, hehe. Men först innan det blir grilltajm ska jag på möte till brukshundklubben. Jag ska nämligen vara funktionär på deras elittävling nu på lördag. Å jag som aldrig har varit med om en tävling förut behöver få lite instruktioner så jag vet vad jag ska göra. Det enda jag vet att jag ska göra är att ta emot två ekipage som gått spår samt vara sekreterare under lydnadsdelen. Så nog har jag att göra under dagen månne. Det har jag även under kvällen förresten. Lördagen kommer att ha ett späckat program. För på kvällen ska jag faktiskt på 60-årskalas till Ransybsätter. Det är Mats, gubben till min moster som jubilerar. Hoppas det blir ett roligt kalas med mycket bus, hehe. Annika, min moster, ringde förresten förut tidigare idag och undrade lite snällt om inte jag hade lust att göra tårtor. Självklart sa ja. Så imorgon ska jag göra Hovets tårta, den som jag och Therese gjorde när svärfar fyllde 60 och som jag gjorde åt mamma en gång tidigare i sommar när hon skulle bjuda arbetskamraterna på nåt gott.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador