Länge sen sist

Ja det kan man lugnt säga. Har tagit lite semester från bloggandet. Kan behöva det med… Daniels semester är nu också slut, han började jobba imorse. Usch va fort de här tre veckorna har gått. Inte har det blivit så mycket gjort på farmen heller. Men vi har iaf börjat med att göra innertaket till verandan.

I stallet har det börjat lugna ner sej. Freyr blev ju som värsta hingsten när det kom ett sto in i hagen. Har varit en hel del slagsmål mellan Freyr och Gardur. Å inte på smått vis heller, nu ser jag verkligen vilken skarp häst Freyr är. Inte är han låg i rang inte…

Igår hade jag fint besök. Min vän Marie Nyberg från Forshaga var här. Hon kom till lunch å åkte hem senare på em. Med sej hade hon sin golden-tik Daisy. Det var kull att träffa dem båda och det blev en hel del skitprat, hehe. Tyvärr var vädret så dåligt (spöregn hela dagen) så det blev ingen promenad med hundarna som vi hade tänkt från början.

Idag har jag inte så mycket planerat, blir väl en tur till stallet. Ska försöka rida eller longera kusarna, får se vad det blir. Imöra ska jag göra mej en liten tripp till Karlstad. Daniel Johansson som jag åker rally med har köpt en ny bil. Ja det är en Volvo 240 det med som den förra. Så jag måste dit så vi får justera stol och bälte innan rallyt på lördag. Ska bli spännande att åka i en ny bil. Skiljer ju inte så mycket, men den nya “Pöjken” som han kallas, har lite mer hästar under huven. När jag ändå är i Karlstad får jag göra mej en tur till Astrid också. Var ett tag sen jag hälsade på henne och jag vet att hon väntar på besök… Lika bra att få det gjort. Tar nog med mej Elvis till Karlstad som det ser ut nu. Blir ju inte så mkt affärer… Men jag åker väl iaf en snabbis till Bergvik, men eftersom vädret inte ska bli nåt vidare är det inga problem för Elvis att sitta i bilen den korta stunden.

Nu ska jag gå å se om posten har kommit. Å så måste jag leta efter en räkning som jag har slarvat bort. Den ska vara betald i övermorgon. Pinsamt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador