Stecka vann i Höljes

Hemkommen från Höljes och börjar nu ta igen mej. Det kostar på att sova borta i flera dagar. Dessutom har det ju varit så varmt. Gissa om jag är glad över att vi tog med en portabel AC?! Har varit rent behagligt inne i husvagnen, lite värre utanför. Ska inte klaga på det fina vädret men det var nästan i överkant. Ja, förutom på söndagen då. Då var det mulet och ganska kallt. Kom några enstaka regndroppar också. Men vilka finaler man bjöds på! Fart, spänning och fighting spirit. Inte kunde man väl gissa att “hemma-sonen” Stig-Olov Stecka Walfridsson skulle ta hem alltihop. Visst, hoppades gjorde jag, men trodde inte… Jag och Petra skrek som andra vildar när Stecka korsade mållinjen först av alla. Grattis!

Annars har dagarna uppe i Höljes varit bra. Trevligt sällskap och god mat och dryck. På fredagen gick dock husvagnen i baklås så vi tog oss inte in. Nycklarna hängde inne på väggen. Men vi hade ett litet fönster uppe (där röret till AC:n stack ut) och gissa vem som fick trycka sej in i den öppningen?! Jo just det, jag. Fy farao va ont det gjorde. Karlarna stod å höll i mina ben och sköt på. Jag tog mej nästan in helt och hållet. Tog stopp när jag kom till höften och rumpan, men det var i alla fall tillräckligt för att jag skulle nå nycklarna på väggen som tur var. Till slut kom jag även ut ur fönstret med några blåmärken på mage och höft som resultat. Men det var skit samma så länge som vi kom in i husvagnen igen.

Idag kommer Annicas foderhäst Zombra Eagle. Jag sitter här med mobilen framför mej och väntar på att Annica ska ringa. Hon lovade göra det när de skulle åka med hästen. Men ännu har telefonen inte ringt och klockan börjar bli mycket nu, redan 17:17. De skulle komma med Zombra på eftermiddan nån gång. Nu anser väl jag ändå att det snart är kvällen. Men de har kanske fått förhinder av något slag. Vet ju att hovslagaren skulle komma och verka och sko henne innan de skulle åka med henne. Kanske är det han som är sen. Ja, jag fortsätter väl att vänta…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador