Rally och hundutställning

Lördag 25 juli var jag på rally i Herrljunga. Åkte som vanligt med Daniel Johansson, men i en “ny” bil denna gång. Daniel har nämligen köpt sin bror Simons Volvo 240. Lite vassare än Gurra och mycket fräschare i karossen. Så numer åker vi i Pöjken, som han kallas. Regnumret är nämligen PJK 616, vilket passande kan bli Pöjken. Bilen kändes jättebra, stabil och utan överraskningar. Det märktes också på SS-tiderna som bara blev bättre och bättre. På sista sträckan hade vi den femte bästa tiden i vår klass. Ser lovande ut för framtiden! Placeringen på rallyt blev till slut en 12:e plats. Något som vi är nöjda med.

Samtidigt som jag var i Herrljunga och åkte rally var Elvis i Ransäter på internationell hundutställning. Eftersom jag själv inte kunde ställa honom hade min kompis Anna lovat ställa upp. Å som hon gjorde det! Elvis skötte sej jättebra och vann juniorklassen bland hanarna och fick CK!!! Sen blev han 4:e bästa hanhund bland alla tollarna. Gissa om matte är stolt som en tupp! Detta var Elvis första officiella hundutställning och den gick över förväntan. Nästa år blir det att satsa lite mer! Har planer på att ställe honom på några inofficielle i höst för tränings skull, men nu vet jag ju att han håller måttet i lite större sammanhang med. Men det är klart, man ska vara medveten om att det inte är så lätt med utställningar. Bara för att det gick jättebra den här gången behöver det inte göra det nästa gång. Men visst inger det lite hopp och förväntningar!

ck 1 4

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador