Lugn helg

Helgen som gått har varit lugn och skön. Inga direkta måsten. Daniel och hans bror Johan har varit flitiga och röjt utanför huset. Massa sly som fick sätta livet till. Nu har vi bättre utsikt mot fotbollsplanen och Klarälven!

Fredag eftermiddag passade jag och Bella på att klippa gräset. Hjälpte grannen Rigmor med hennes gräsmatta också och för det belönades vi med godfika! Slutade med att Rigmors gamla katt Oskar bet Bella i armen. Uj då! Men det gick bra, blev “bara” två små prickar i armen. Oskar är inte så förtjust i små barn som hela tiden vill klappa och pussa missen. Så till slut sa han ifrån. Nej, Bella hade inte varit hårdhänt eller så men Oskar tyckte väl till slut att det fick räcka. Bella blev inte märkvärt påverkad av kattens lilla utspel, hon fattade nog inte att han sa stopp. Men senare på kvällen visade hon armen och sa “Katten” så något gick väl in... Hoppas jag.

På lördagen var det strålande väder. Jag och Elin passade på att ta en längre ridtur. Underbart! Freyr var pigg och tyckte det var toppen att få komma ut och springa lite. Bella spenderade lördagseftermiddagen hos mormor och morfar. Det tyckte förstås hon var toppen.
På kvällen åt vi pizza och tittade på tv.

Igår (söndag) var Daniel och tog upp båten. Gissa om det var mycket vatten i sjön?! I båten också för den delen. Den hade nästan helt sjunkit så det blev till att ösa en hel del vatten.
Själv spenderade jag nästan hela dagen inomhus. Försökte städa lite och putsa fönster. Men det var inte lätt med en 20-månaders dotter hängandes i hasorna. Klart att hon ville hjälpa mamma. Men det blev faktiskt lite gjort här hemma – gött!

Idag hade jag tänkt rida med Linda och hennes Abbey. Men det skiter jag i för det regnar konstant ute. Har faktiskt ingen lust. Dessutom har jag inga ordentliga regnkläder. Kanske något jag skulle önska mig i julklapp?!
Så kanske fortsätter jag städa här hemma istället, nu när jag ändå har tempot uppe... Och Bella är på dagis fram till klockan 14 så jag får vara ifred!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador