Arbetslös men lycklig

Ja då har man varit arbetslös en dag. Känns väl sådär, men jag är ändå lycklig. Idag har jag varit till arbetsförmedlingen i Hagfors och anmält mig arbetssökande. Jobb sökes alltså, allt är av intresse! Förslag mottages tacksamt :)

Morgonen började jag med en stärkande promenad med Elvis i skogen. Uppfriskande! Efter det var det dags för frukost. Te och smörgås fick det bli. Efter detta gjorde jag mig en tur till Uvåns Näringslivscenter för att hälsa på gamla arbetskamrater.

Eftermiddagen spenderade jag först i huset med att plocka grejer. Puh, det står kartonger överallt! Jag räddades från kaoset av att pappa ringde och bjöd mig på kaffe. Tror du att jag tackade nej? Nej, knappast! Blev några timmar på 1:an (vi kallar det så, hus nr 1 på den vägen). Sen när jag kom hem fick jag se att det stod en ståtlig gran framför huset. Det gjorde du bra Daniel! Inte lätt att få en fin gran inte. Granen står förhoppningsvis i marken till helgen. Med ljus och allt. Julstämningen börjar infinna sig även detta år.

Imorgon, onsdag ska jag åka till Gunilla Nilsson i Torsby och rida en av hennes hästar, Gardur. Ska vara med på kurs-clinic till helgen på honom. Ska bli himla kul och spännande!
Nu ska jag natta Elvis och sedan är det sängen som gäller. Daniel sover redan, han ska upp klockan tre i natt... Gissa om det känns skönt att inte gå upp då?! Själv går jag upp vid åtta-tiden, tycker det är lagom :)

Nattelinatt allihopa!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador