Skållhet dusch å en kopp te...

... det är precis vad jag behöver nu. Vilket skitväder rent ut sagt. Här i Karlstad kommer det lite blötsnö för tillfället. Å jag som har sommardäck än på bilen. Jippii!
Blev ingen gemensam promenad med Elvis och Freyr. På vägen till stallet stannade jag till och jag och Elvis gick en promenad uppför ett berg. Tog väl ca 30 minuter bara. Men alltid något. Elvis studsade fram överlycklig och räddes inte det minsta det iskalla vattnet. För ja, det var inte torrt i skogen inte. Å är man en tollare så älskar man att plaska runt. Rakt ner i dynghålorna bar det. Så det är en till som behöver badas här på Hagaborgsgatan :)

Idag var det sista dagen som Freyr fick sin medicin mot öroninflammation. Ja, ni läste rätt. Hästar kan tydligen få den åkomman. Även om Freyrs veterinär inte trodde det var möjligt. Hur som helst har kusen fått oral pasta 10 dagar på raken nu så behandlingen är klar. Frisk som en nötkärna verkar han va. Inte alls irriterad över det så tidigare dumma örat. Känns skönt, inte kul när ens djur inte mår bra.

Nu ska jag försöka fånga den vilda och ack så skitiga tollaren. Ett bad väntar. Även för mig :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador