Härlig ridtur på självaste lucia

Sitter framför datorn i bara badrocken. Har just tagit en värmande dusch. Idag har jag varit till stallet och ridit på Freyr. Det gjorde jag förvisso igår med. Men då gick det inte så bra. Freyr skötte sig det var inte det, utan det var Elvis som trampade i klaveret, i dubbel bemärkelse kan man kanske säga. Han fattar ju inte att man inte kan stanna mitt framför hästen utan man måste flytta på sig. Efter att Freyr gjort några sidomanövrar ute på ridturen för Elvis så tyckte han väl att Elvis gott kunde flytta på arslet. Vilket denna lilla filur inte gjorde. Freyr trampade rakt på vovven som började skrika hjärtskärande. Freyr blev spak och paff samtidigt och försökte hoppa undan för Elvis. När jag väl får syn på Elvis (som var under Freyr först) så håller han höger ben uppe i luften, vill inte stödja på det. Jag hoppar snabbt som en vessla (ja i det läget var jag gracil) ner från hästen och Elvis försöker klättra upp på mig. Mamma hjälp! Skriker i ett säkert 5 minuter innan han tystnar, fortfarande inte stödjande på benet. Jag är rädd för att kraken har brutit benet... Men jag kan inte se blod i snön i alla fall. Efter ett tag sätter Elvis ner benet mer och mer och jag väljer att fortsätta ridturen. Försiktigt och på säkert avstånd följer Elvis till slut med. Verkar som om det har gått bra med benet, puh! Och Elvis har lärt sig en läxa. Idag när jag var ute gick det hur bra som helst!

Freyr står snällt utanför stallet. Pälsen är full med rimfrost, ser ut som han myser lite :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador