Så var det måndag igen

Känner mej lite trött efter helgen. Det var en intensiv sådan. Var på avelsclinic i Forshaga lördag och söndag. Red Gardur, en femårig valack efter Eldur från Färdsjö. Ja, den hästen jag var till Gunilla i Torsby och red förra veckan alltså. Är nöjd med kursen. Lärde mig en hel del vilket ju alltid är trevligt. Skulle dock önska att visningen vad gäller ridegenskaperna gått lite bättre. Gardur var inte riktigt på humör om jag säger så!!! :)

Vad har jag då gjort för nyttigt idag? Hmm... Tvättat en hel del kläder faktiskt. Skönt att komma i kapp, nu är lorthögen inte alls stor längre. Sen har jag skrivit lite på en artikel ang avelsclinicen. Får väl se om jag får den publicerad?! Sen har jag lagat mat. Jepp, jag fick göra det idag. Hör inte till vanligheterna. Daniel släpper helst inte in mig i köket. Annat än om jag vill diska förstås. Matlagningen sköter han helst själv. Men idag sa han faktikst att jag ju kunde laga mat. Jaha?! Vad tror han, hur har jag överlevt alla år ensam om jag inte lagat mat då, hehe. Kanske blir mer matlagning för mig framöver nu när han fått lite förtroende för mig vad gäller den biten. Fast jag ska inte klaga, Daniel lagar jättegod mat. Äter mer än gärna det han mixtrar ihop i köket.

Nu ska jag ta med mig Elvis in till vardagsrummet. Dags att se på lite tv!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador