Stallhjälp eller?!

Elvis gillar att hjälpa till i stallet. Bilderna nedan talar väl för sig själva! Jag själv tycker väl att det är så där att ha en rödpälsad galning hängandes i sopborsten när man ska sopa stallgången. Men jag ska inte klaga. Det är kul att det är nån mer i familjen som delar mitt hästintresse!! :)


Annars började dagen tidigt. Skulle till Karlstad och göra en del ärenden. Bland annat hälsa på Freyr (som ni säkert redan förstått) och köpa lite julklappar och hjulbultar till Audins vinterdäck. Eftersom vi fortfarande inte har fått på vinterdäck på Audin så fick jag vara så snäll och följa med mamma när hon åkte till Munkfors 07.20 i morse. Väl i Munkfors tog jag en kopp kaffe innan jag tog Golfen och fortsatte färden söderut mot Karlstad.

Måste säga att jag hann med en hel del under dagen. Hittade efter mycket om och men hjulbultar som passade däcken, köpte julklapp till Elvis och Daniel, hämtade upp en plastgran för inomhusbruk hos broder och köpte foder till Freyr och lite annat smått och gott på Bergvik. Hmm, hann jag med något mer tro? Nej, nu tror jag att jag fick med allt. Klockan 16 var jag tillbaka i Munkfors där jag väntade tills moder slutade jobbet kl 17. På hemvägen passade vi på att gå in på bageriet och den lilla butiken i Höje. Köpte lite diverse, bla bröd, ost och sylt. Om ni inte har smakat på brödet från Höje har ni missat något. Jag rekommenderar varmt!!!

Nu ska jag se om jag kan få upp lite julgardiner i köket. Hittade ett par hos mamma som jag tror kan passa. Hur det blev, ja det får ni se. Ska försöka föreviga det på bild ( om det blir bra förstås). Tjingeling!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador