Trotsig tollare och kakbak

Just nu är Elvis en egensinnig rackare. Har kommit in i nån slags trotsålder tror jag. Vill inte alls lyda idag. Stendöv! Brukar alltid gå lös på tomten. Där lekar han lite, gör sina behov och sen går vi in. Men inte idag. Tycker väl att det här med snö är något utöver det vanliga. Så när jag som vanligt ropar på honom att vi ska gå in skiter han blanka fasen i det. Men Elvis, tänk på att snart är det jul och tomten kommer bara till de barn som har skött sig och varit snälla :) Så det så!

Hör å häpna gott folk! Idag är det jag som stått för matlagningen! Korv stroganoff och potatis stod på menyn. Ganska gott också om du frågar mej. Å jag tror att Daniel tyckte det samma. Verkade så i alla fall, annars var han duktig på att hålla god min. Efter käket åkte jag till Arbetsförmedlingen, skulle vara där på basinformation kl 13.30. Lärde mej väl inget nytt direkt. Ska även dit imorgon för att göra en handlingsplan.

Ikväll har jag bakat! Chokladmuffins och syltkakor. Jag gillar att baka, men när jag bodde i Karlstad blev det lite av den varan. Var ju knappt någon som kom på besök. Å här i Hagfors hinner jag knappt få ut grejerna ur ugnen förrän jag får gäster. Marie och hennes vovva Finnbeck kom en sväng. Kul att få bjuda på nybakat :) Ska baka mer under helgen, men idag hade jag inte alla ingredienser som jag behöver. Då ska jag göra kolakakor (med sirap), saffranslängd med vit choklad och kanske en sockerkaka också.

Här är syltkakorna som jag gjort!

Ja just det ja, igår lovade jag att ni skulle få se hur gardinerna i köket blev. Det får jag inte glömma att visa förstås! Så här blev det:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador