Julbord, bio och matlagning

I söndags var jag och Daniel på julbord i Munkfors. Det var hans jobb, GeCe Åkeri, som bjöd och vi var på Munkfors konferenscenter. Gott var det! Nog det godaste julbord jag har ätit någonsin till och med. Så det är inget dåligt betyg. Särskilt de som vet om hur kräsen med mat jag kan vara.

Julbordet började först kl två så innan vi åkte från Hagfors så hann jag med att baka lite!! Hehe, ja igen! Den här gången blev det kärleksmums. Tog aldrig några bilder på godsakerna, ni får hålla till godo ändå :) Men jag har smakat på dem så jag vet att de blev ätbara i alla fall. Nu kan jag inte baka så mycket mer för frysen ute i garaget är snart full till brädden.

Söndagskvällen, för att fortfarande skriva om den, avslutades med att jag och Daniel gick på bio. Vi såg "Vi hade i alla fall tur med vädret -igen". Tyckte inte att den var nåt bra, blev besviken måste jag säga. Hade en del höga förhoppningar om rullen.

För att skriva lite om vad jag har gjort idag så kan jag väl snabbt berätta att jag har varit till stallet och mockat och ridit lite grann. Elvis har som vanligt varit med mig! Gick lika fint idag när han var med ut på ridturen. Nu har han den respekten för hästarna som han ska ha.
Daniel jobbar natt nu så jag ser inte så mycket av han. Kommer hem vid 4-5 tiden på morgonen, sover till ett på dagen och åker vid tre-tiden igen. Detta innebär att det är jag som lagar mat den här veckan. Igår blev det potatis och fiskbullar i dillsås. Idag gjorde jag Flygande Jacob på mitt eget vis (kycklingfilé, grädde, chilisås och bacon - absolut inge banan eller jordnötter). Imorgon ska jag överraska med canneloni med spenat, skinka och ädelostfyllning. Har aldrig gjort det förut så jag hoppas det blir bra.

Kommentarer

Anonym sa…
Uhh... Den där canneolin lät ju riktigt läcker! Har du så jag kan få receptet?
Vad skönt att han har lite respekt för hästarna nu. Det kan vara bra i framtiden.
Idag har jag pyntat granen. Det var möjligt eftersom vi städade igår. Ja, vi storstädade hela huset. Nu är det nästan som vanligt igen! Hurra! Det tog lååång tid (och visst, några detaljer är kvar) men det är nästan klart.
Jag tänkte ringa dig imorgon, om du nu inte är ute och ränner på hästryggen. :-) Det låter så skönt! Vi hörs snart!
Ingela sa…
Hej kusin vitamin! Hoppas julen har varit bra...kikade in för att kolla hur du har det. Kramar från Torsby

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador