Bilresa till Norrköping

Gick upp kl 06.00 i förrgår, ja i måndags alltså. Skulle med Gunilla Nilsson från Torsby till Gårdeby Stuteri utanför Norrköping där hon har sin hingst på träning. Meningen är att femårige Águst ska visas i sommar av Hinni. Gunilla och hennes man Per kom å hämtade mig vid sju-tiden. Var framme i Norrköping nån gång före tolv om jag inte minns fel. Hinni red Águst så vi skulle få se hur han utvecklats. Herregud vilken flott rackare!

Igår var jag till Sunne och jobbade. På öron-näsa-hals-kliniken där. Min moster Annika jobbar där och oturligt nog så har hon varit ute å åkt spark med hunden. Skrållan, ja hunden heter så, sprang helt plötsligt åt sidan så Annika välte med sparken å landade på sin axel. Fick en spricka i ett ben i axeln, kommer inte ihåg vilket ben det var men nyckelbenet var det inte. Så i måndags kväll ringde hon till mig och undrade om jag hade lust att jobba lite. Självklart sa jag! Lite lång resväg dock, blir väl 12 mil tur och retur eller nåt sånt. Meningen är att jag ska jobba måndag, tisdag och torsdag ett tag framöver. Hur länge får vi se. Jag svarar i telefon, bokar patienter, tar betalt och lite annat smått och gott. Riktigt roligt är det i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador