Ett tag sen...

... jag skrev i bloggen. Sorry! Dagarna bara springer iväg nu för tiden. Men idag är jag ledig och hemma från jobbet så då passar jag på att skriva några rader. Eftersom det var så länge sen jag skrev kommer jag inte ihåg vad som har hänt. Några milstolpar kan jag dock nämna...

I tisdags var jag med Gunilla till Gårdeby stuteri utanför Norrköping igen. Vi kollade på hennes hingst Agust och tränade lite med Gardur som var med dit. Gardur kommer till mig på söndag å ska vara hos mej en tid framöver. Hur länge är inte bestämt än. Ska bli spännande med en ny häst i stallet. Bilder på den unga fuxen kommer inom kort så håll till godo!

Jag har äntligen fått beslut från a-kassan att jag har rätt till ersättning för min arbetslöshet. Tog bara 4 månader innan beslutet kom. Men jag fick min första utbetalning igår så nu är jag på grön kvist igen! Å det passar hur bra som helst för imorgon lördag, ska jag till Marie i Forshaga på kalas. Det är hennes sambo Daniel som har fyllt år som vi ska fira lite. Mat och bowling i Karlstad står på agendan. Ska bli himla trevligt! Det är bestämt att jag ska sova över hos Marie och Daniel och det kan ju inte passa bättre när jag ska vara i Kil kl 8 på söndagmorron. Hinni har kurs på Hannäsbanan. Å efter det följer Gardur med mig till Hagfors!

Måste ju berätta att Daniel och jag har fixat till trappräcket i huset. Nu är det spjälor istället för ett helt trästycke. Blev med ens mycket ljusare uppe på hallen. Vi har inte målat räcket än men det kommer. Vitt ska det bli!

Nej nu ska fröken P åka å handla. Måste till bolaget en sväng också. Tar med mig några cider till Marie och Daniel så jag har något att grunda med. Resten får jag köpa i samband med maten och bowlingen. Rapport kommer senare. Hej så länge!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador