Utställning igen...

Nu har Elvis varit på sin andra utställning. Det gick bra och jag är jättenöjd med min kille. Han fick HP och blev BIM-valp.

hp    bimvalp      

Tyvärr var han ensam hanvalp i sin klass igen... Hade varit kul och sett hur han klarat sig bland med konkurrenter. Tiken Tråålla vann igen BIR. Fasen, ska vi aldrig lyckas klå den tiken :). Stort grattis till Laila och Tråålla från Kristinehamn. När nu nästa utställning blir vet jag inte riktigt, men jag och min trogna följeslagare Marie planerar för glatta livet... Tack Marie för att du följer med mig och Elvis på våra eskapader. Å vi har ju ganska roligt hur det än går på utställningen, hihi. 

Idag har jag varit ledig så jag har varit i stallet nästan hela dagen. Longerat både Freyr och Gardur. Jag är väldigt nöjd med båda två. Tog kort på Gardur, kommer vid ett senare tillfälle, I promise!

Ikväll blir det pizza-time! Mums. Ska göra hemmagjord pizza med räkor, köttfärssås, skinka, champinjoner och fefferoni på. Å så tomatsås och ost förstås. Igår kväll åt jag tacos, inte helt fel det heller. Smakade extra mumma eftersom jag inte ätit det på ett tag.

Nu har jag äntligen fått veta när valp-kursen blir av. 14 april smäller det. Ska bli såå kul. Skönt att äntligen komma igång med träningen med Elvis på allvar. Här hemma tränar vi oxå förstås. Nu har vi börjat med klicker-träning. Funkar kalas på Elvis. Han är hur snabb som helst när han får ett kommando. Så kvick var han inte innan klicker-träningen. Så jag ska fortsätta med det eftersom Elvis ger så bra respons då! Min duktiga kille :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador