LBC-ruschen i Lima

Ja då var det söndag morgon, eller förmiddag kanska jag ska skriva. Igår var jag till Lima och åkte rally. Säsongens sista vintertävling. Gick väl så där tycker jag. det flyter på bra på sträckorna men det går för sakta. Måste hitta det där extra som gör att vi hamnar högre upp i resultatlistorna. Igår blev vi 19:e ekipage i mål. Tror det var ett 50-tal startande i vår klass. Godkänt men inte mer. Vi blev ju ståendes ett tag på ss 1 också då vi körde av vägen. Ca 40 sek tänker jag att vi stod där innan vi kom loss. Som tur var fanns det massa publik just där så vi fick hjälp. Nu blir det en paus med rally-åkandet, nästa tävling är planerad till 2 maj. Det är tredje tävlingen i supercupen dä. Vill passa på, nu när jag ändå skriver om rally, att skicka en tröstande hälsning till Johan och Roger. Kämpa på, ge er inte, ni kommer att ta er i mål på nästa tävling. De har haft sån otur hela tiden så det är inte sant. Bilen har krånglat så de inte tagit sig i mål på flera rallyn nu. Men det kommer att släppa och när det gör det blir de giftiga. De hade bättre tider på sträckorna än vad jag och Daniel hade.. Så risken är överhängande att vi får stryk nästa gång.

Herregud va jag saknar Elvis!!! Men idag kommer han hem efter sin visit hos farmor. Ska bli såå skönt att se honom. Va fort man vänjer sig på att ha ett djur hos sig... Det har jag inte tänkt så mycket på tidigare. Har ju haft Elvis med mig vart jag än har varit. Blir lite mindre med det nu eftersom jag jobbar i Sunne lite grann. Till veckan ska han inte med mig till jobbet, Daniel är ju hemma på förmiddan å kan passa vovva då. Blir bara nån ynka timme ¨på em som Elvis blir ensam å det är inget problem. Han lägger sig och sover direkt. Han har ta i trä, inte gjort några dumheter när han varit ensam hemma. Duktig kille!

Nej, nu är jag kaffesugen... Får gå ner å sätta på en kanna. Daniel ligger i sängen och snarkar, hehe. Han är väl trött den gamla gubben :) Han var i Lima å kolla igår. Hamnade i drickande sällskap så han tog sej en rackabajsare han med. Slutade med att jag fick köra hem från Lima. Men det passade ju bra så mej spelade det ingen roll. God mat fick vi igår kväll oxå. Gick över till svärfar så fort vi kom till Hagfors. Där bjöds det på ris och gryta m massa grönsaker och fläskkött. Mycket gott, var skönt att slippa tänka på vad vi skulle ha för mat. Å pizza lr dylikt var jag inte sugen på.
Kaffe nästa, kram!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador