Stallet och Arbetsförmedlingen

Har just kommit hem från arbetsförmedlingen. Blev anvisad ett jobb på Hammarö som jag måste söka. Orderadministratör på Peab. Tänkte skicka in ansökan nästa vecka. Annars så var det inte så mycket nytt på AF. De ville väl bli lite uppdaterade på vad jag hade på g.

Var till stallet på förmiddan jag och Elvis. Vi har sett spår från ett stort djur strax utanför stallet å nu har vi fått veta att det är ett lodjur som stryker runt där. Lite spännade faktiskt. Bara det låter hästarna vara ifred så... Men jag har aldrig hört att lodjur gett sig på hästar så jag hoppas att detta inte är intresserad av att äta varken en snäll arab eller en välpälsad islänning.

Daniel jobbar förmiddag eller dag, vilket man nu väljer att kalla det. Så jag väntar på att han ska komma hem snart. Tar nogg ytterligare någon timme. Brukar vara hemma vid fem-tiden nån gång lite beroende på. Ikväll blir det spaghetti och köttfärssås till middag och jag har tagit upp färs från frysen. Ska bli gott. Blir nog aldrig nöjd på att äta den rätten... MUMS. Tänkte ta matlåda med mig till jobbet imorgon. Jepp, ska till Sunne och jobba igen, kul. Förmodligen tar jag Elvis med mig då också å då är det passande att ha matlåda med sig för då hinner jag med en promenad med vovva på lunchen. På fredag har jag inget planerat förutom stallet då förstås. Sen på lördag ska jag till Lima å åka rally igen. Deltävling i supercupen. Daniel ska dit å titta så Elvis ska vara hos farmor. Det gillar han så det är inte ett dugg synd om han. Ha det bra alla!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador