Laddar för kyla

Puh, har just kommit in. Har varit ute och huggit lite ved. Så nu är jag rustad för kylan som ska komma. Har fyllt upp här inne allt vad det går. I kaminen brinner det så fint så!

Idag har jag haft sedvanligt tisdags-besök av Petra och Loke. Vi smaskade på glassbakelser idag. Yummy! Elvis och Loke leker så fint tillsammans, de är riktiga kompisar. Samtidigt som de har kul får de lite motion också, hehe.

Imorgon ska jag till stallet en tur. Dumpar av Izabella vid morfar. Det brukar jag göra. Hon trivs inte så bra i stallet, tycker det är såå tråkigt. Hos morfar är det mycket bättre, där får hon göra som hon vill. Vilken tur att morfar jobbar natt så han kan passa Izabella en timme eller två mitt på dagen! Morföräldrar som ställer upp är toppen, hur skulle jag annars klara mig när sambon jobbar som han gör?!

På torsdag ska jag följa med Petra till Karlstad. Hon ska till kiropraktorn för ett besök och sen blir det shopping. En och annan julklapp förväntar jag hitta. Så blir det förstås fika och god mat. Izabella får följa med på trippen till residensstaden. Vi laddar för en heldag, hihi. Daniel jobbar förmiddag på torsdag så det passar finfint – behöver inte fixa hundvakt åt Elvis. Daniel slutar ju runt 12 och tills han kommer hem klarar sig vovven ypperligt. 

Nu ska jag sätta mig framför tv:n och softa lite innan det blir sängen. Går och lägger mig ganska tidigt numer då jag har en liten piggelin här hemma som vill upp klockan sju. Ingen sovmorgon här inte. Men jag tycker det är skönt att komma upp på morgonen jag. Till skillnad från min kära sambo. Behöver inte säga mer...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador