Dopklänning beställd!

Planeringen för Bellas dop är i full gång. Datumet är bestämt och kyrkan bokad. Är snart klar med inbjudningskorten som ska skickas ut i början-mitten av maj. Nu hoppas vi ju att det blir fint väder den där dagen i juni! Dopklänningen är i lin och bomull. Hur fin som helst, i alla fall på bild. Hoppas jag blir lika nöjd sen när vi får den också. 
En av mina bästa vänner har blivit tillfrågad att sjunga på dopet och hon svarade ja. Gissa om jag blev glad?! Ska bli spännande och se vad hon ska sjunga för nåt... Hon har även lovat att fota lite under dagen.

Igår var jag till stallet. Elvis var med men inte Bella. Henne hade jag dumpat av hos mormor och morfar. Hade, trots regn och rusk, en trevlig stund i stallet. Jag och Annica red våra hästar i paddocken. Freyr gick finfint, Mio var het och ville inte skritta. Ska till stallet idag med tänkte jag. Freyr ska få sej en omgång till i paddocken. Skönt nu när både jag och Annica börjat få igång hästarna. Sen ska det bli härliga turer ute i skogen. Åh, vad jag längtar till det! Men innan vi kommer dit ska vi mjukgöra kusarna och få lite fason på dem genom att jobba dem i paddock. Varva ridning med longering.

Igår fick Bella mat 21:00, efter det gick jag upp och lade henne i sängen. Tog en liten stund innan hon somnade men hon låg snällt däruppe alldeles själv. Jag och Daniel var en trappa ner och smaskade på tacos. Mums! Vi hade babyvakten på så vi hörde henne hela tiden. Efter ca 15 minuter blev det alldeles tyst däruppe och vår lilla prinsessa somnade. Å ta i trä. Hon vaknade först klockan sex imorse. Det var inte illa det. Duktiga tjejen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador