Izabella har tagit blodprov

DSC_0003Hon grät lite när de stack henne i fingret men den korta stunden av smärta var det värt. För Hb-värdet var 116 och det betyder att Bella inte behöver äta järndroppar igen. Jippi!
Jag tog också Hb men mej stack de i armen så det måste de skicka iväg på analys. Får helt enkelt vänta på mitt resultat. Inte ett dugg orolig för det, äter ju fortfarande järntabletter efter kejsarsnittet. Då hade jag bara ett Hb på 97. Men två veckor innan jag fick Bella hade jag 124. Så jag antar nästan att jag är uppe i det nu med. Men det är klart, man vet aldrig.
Igår när jag var på kontroll hade jag däremot lite högt blodtryck. Jag som alltid brukar ha lågt annars. Ligger på någonstans  100/60 annars och igår hade jag 140/90! Men jag ska tillbaka redan på måndag för att kolla det igen. Hoppas verkligen att det inte är så högt då.

Eventuellt har jag ett litet projekt på gång. Ett skriv-projekt! Handlar om att skriva ett reportage i veckan. Lagom mycket alltså. Jag ska fundera lite och suga på karamellen så jag verkligen vet att jag vill, orkar och kan om jag tackar ja. Å så måste jag kolla så det är fullt möjligt när jag är mamma-ledig. Så det inte drar ner min ersättning... För det är ju inte stora pengar det handlar om. Återkommer lite längre fram om detta.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador