Marknad, smakisar och bad

Under helgen som gick var det marknad här i Hagfors. Måste tyvärr erkänna att det var en flopp. Visserligen var jag inte där på lördagen då vädret var bättre och det hade lovats mer knallar. På fredagen var det då inte mycket att se. Köpte mej i alla fall marknadsnougat för 20 spänn. Å så fikade jag tillsammans med Sara och Colin på Wienerkonditoriet. Tack för trevligt sällskap Sara. Kul att du hörde av dej och tog med mej ut på marknad.

På fredag eftermiddagen/kvällen fick vi besök av Kristoffer och Carolina från Sunne. Ja, Kristoffer är från Hagfors förstås men har nu flyttat till fina Fryksdalen. Tack så mycket för presenterna som Izabella fick! Å lycka till med ert projekt...

Lördag var vädret bättre. Riktigt varmt stundvis. Jag och Annica passade på att ta en ridtur. Underbart! Men jisses vilka pigga hästar, det var inte helt enkelt att hålla Freyr vill jag lova. När vi kom tillbaka från ridturen var han dyblöt av svett. En till som var blöt var den röda tollaren. Men inte utav svett, utan av att ha sprungit i diken hela tiden. Haha, han är för rolig den där. Kan inte simma men älskar att springa i grunda diken. Så fort det blir så pass djupt så han måste simma styr han kosan in mot grundare vatten. Fegis!

Lördag kväll var vi bortbjudna till Bruksmästar´n. Telab Åkeri fyllde 25 år och det skulle förstås firas. Tusen tack Torbjörn och Anki för en trevlig tillställning. God mat och trevligt sällskap.
Bella fick vara hos mormor och morfar under kvällen. Det gick jättebra! Hon var där mellan halv sex till halv ett på natten. Mormor gav henne nappflaska. Också det gick finfint!

Bella har börjat fått smakisar! Inga problem där inte. Hon smaskarpalsternacka_morot_4m_se_thumb.jpg gladeligen i sej purén. Jag började med palsternacka m morot - PAMO. Ska ge henne det i ca en vecka hade jag tänkt innan jag ger mej in på smak nummer två - potatis med majs. Naturligtvis ska jag fortsätta amma ett bra tag till så hon får bara lite puré till lunch. För att introducera henne långsamt. När barnen är 6 månader så räcker ju inte bröstmjölk till som enbart föda. Då måste de börja med puré. 

Igår var det dags för babysim igen. Sara och Colin var förstås med. Himla roligt det där med babysim. Izabella dök faktiskt för första gången igår! Gissa om man är en stolt mamma idag!? Gick finfint. Första dyket förstod hn nog inte riktigt vad som hände. Andra gången blev hon liite ledsen men det gick snabbt över. Det är väl inte så dåligt att bara vara 4 månader när man gör sitt första dyk :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador