Har inte så mycket tid över, tro mej

Här är det fullt upp. Kan man lugnt säga. Flyttlasset går snart, får tillträde till huset 1 juni. Min moster Annika kommer på fredag och hjälper till att packa. Tack snälla!

Daniel åkte till Portugal inatt. Det är VM-rally där helgen som kommer och han och några kompisar ska givetvis kolla på dreten. Avundsjuk?! Nej, varför skulle jag vara det??!!
Så Bella och jag är ensamma hemma. Elvis skjutsade jag till farmor igår lunch. Lika bra att han är där nu när det ändå blir så rörigt här hemma. Och jag har liksom inte riktigt tid med han just nu. I Gummar trivs han så bra så det går ingen nöd på grabben!

Vi har fått tillökning i stallet. I lördags föddes tre små gulliga kattungar. Två svarta och en grå. Tyvärr så har de två svarta dött redan. Varför vet vi inte, kanske har inte Pripps tillräckligt med mat. Vi hoppas nu att den grå “John Silver” ska klara sej. Den är ju bara såå söt.

Mamma och jag var till IKEA igår och köpte lite möbler inför den kommande flytten. En tv-bänk och ett vitrinskåp blev det. Vi var nog lite väl optimistiska när vi styrde kosan mot residensstaden först efter klockan 16. Mamma och jag i Karlstad för bara några futtiga timmar?! Den kombinationen går inte ihop. Vi ska ju se på ALLT. Det tar tid när vi är ute på turné. Det slutade med att vi fick springa genom IKEA för att hinna till varulagret innan de stängde. Å att sen få in alla grejerna i kärran vi lånat. Puh! Dels så hade vi de tunga grejerna som jag hade köpt. Men inte nog med det. Mamma hade köpt två sängar också... Ja vi slet lite grann innan vi kom iväg.

Elvis har slagit sönder en hörntand i underkäken. Sorgligt men sant. Jag var till Mjönäs djurklinik igår förmiddag med honom för att kolla upp det och få ett intyg på att skadan var en olycka. Det var husse som kastade en sten som tollaren naturligtvis fångade i luften. Hoppas husse lärde sej en läxa. Som tur var är det bara spetsen på tanden som gått av och det behövs ingen åtgärd. Nu hoppas vi att tollaren inte kommer få problem med tanden i framtiden.

För ett tag sen nämnde jag något om ett litet projekt som jag kanske skulle åta mej. Jag har nu tackat ja till erbjudandet och kan avslöja vad det är. Jag ska skriva reportage till tidningen Värmlands-Bygden. Ett reportage i veckan och det ska vara tonvikt på landsbygd inom Hagfors kommun. Så idag ska jag åka till Torfolk Gård för att göra ett reportage om deras nya gårdsbutik. Är liiite nervös inför detta men jag hoppas det kommer att gå bra. Håll en tumme för mej är du snäll!

Här kommer lite bilder från stallet i lördags. Min älskade Freyr, Mio och kattungarna!

Stallet 2010-05-22 093


Stallet 2010-05-22 095


Stallet 2010-05-22 097


Stallet 2010-05-22 060

Den typiska Freyr-blicken. “En rädd liten fågel”



Stallet 2010-05-22 062

Huvudet är underbart vackert!



 Stallet 2010-05-22 069


 Stallet 2010-05-22 073


Stallet 2010-05-22 074


Stallet 2010-05-22 079

Watson – kallas Mio!



 Stallet 2010-05-22 084


Stallet 2010-05-22 085


Stallet 2010-05-22 088

Teddy är en nyfiken jävel, hihi!



 Stallet 2010-05-22 089

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador