Ullared

Ha, nu har även jag sällat mej till den skara tokiga damer som varit till Ullared för att handla billigt.
Jag, Bella och mormor drog iväg på måndagsmorgonen och kom åter till de värmländska skogarna igår kväll. En övernattning i Ullared alltså. Den gick för övrigt smärtfritt, Bella sov på natten i sin Bugaboo och det verkade hon trivas med. Tur för ungen det, så dyr vagn som det är!

Vi gjorde många fynd på Gekås och till slut fick vi sluta handla för vi fick inte in mer i bilen :) Nästa gång får nog inte Bella följa med. Dels så är det ju ett pass hela tiden och så tar tösen så stor plats i bilen. Både babysitter, bilbarnstol och barnvagn ska ju med. Så det tar nog ett tag innan jag kommer iväg till Ullared nästa gång. Bella ska vara så pass stor så hon kan vara hemma med pappa. För att nämna några pinaler jag inhandlade: bodies, skor, mössor, windstopper, pyjamas, jacka, haklapp, nappflaska, handduk, tröjor, byxor, dressar, strumpor och badbyxor. Allt detta till Bella. Själv fick jag mej lite underkläder, jacka, shorts och ett linne. Sen en massa andra saker förstås. Borstar och godis till Freyr, godis och klövjeväska till Elvis, rengöringsartiklar, schampoo, balsam, tvål, tandborstar, prydnadskuddar, underkläder, lampor, gardiner, ja jag kommer inte ihåg med. Till Daniel köpte jag ett par ursnygga shorts och en ny rakhyvel. Det sistnämnda vet jag att han var i behov av. Klagade på sin gamla häromdagen och sa att den var utsliten. Nu hoppas jag att den nya Gilette Fusion duger åt herrn.

Imorgon ska jag till Sunne på utställning med Elvis. Har inte alls några högre förhoppningar då tollaren inte har någon päls kvar. Han har fällt, det är det minsta man kan säga. Tråkigt, men det är bara att gilla läger. Det är en inofficiell tävling som anordnas av Sunne lokala kennelklubb. Först var det tänkt att utställningen skulle hållas på Akka stadion, utomhus alltså, men efter att det lovats regn under morgondagen så blev platsen flyttad. Nu ska vi  istället vara i Gylleby ridhus. Återkommer med resultat och kritik imorgon kväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador