Wanjas Leksaker

Igår var jag och Bella till en leksaksaffär här i stan. Ja de har babygrejer också förstås. Vad skulle vi annars dit för? Jag måste säga att jag är imponerad över deras utbud. Har det flesta som man behöver och lite till. Ja inte skiljer det sej mycket från utbudet i Karlstad. Jag är säker på också, att det de inte har hemma tar de säkert hem för kunds skull.
I vilket fall som helst gick det på över 400 spänn när Bella och jag gick ut ur affären. Hm, få se, vad fick vi med oss ut nu då? Jo, en nappflaska (MAM Anti Colic 160 ml), en dregelscarf, plastdjur att ha i badet, dinappar till 513 - Tandmassage Framtand - Steg 1	ovan nämnda nappflaska, två nappar (Tommee Tippee) och en Gummy. Det sista är en liten grej i silikon som man lägger i kylskåpet. Bebisen kan sen tugga på den så den kyler tandköttet inför tandsprickning. Bella verkade gilla den. Ja ni kan se den på bilden här till vänster. Ser lite rolig ut, hihi.


Babysimmet i måndags gick jättebra. Nu har vi börjat öva in ett kommando för dykning. Vi ska försöka öva här hemma också för nästa måndag missar vi tyvärr badet. Då ska vi till Ullared med mormor. I vilket fall som helst så säger jag ett, två tre – dyk. Innan man säger dyk lyfter man bebisen lite och visar själv att man håller andan. Sen när man säger dyk så häller man vatten över huvudet strax efter. Så att bebisen lär sej att det kommer vatten och att den ska hålla andan.

Elvis har åkt till farmor och hennes man. Så gissa om det är tomt här hemma. Han åkte i söndags och ska vara borta några dagar. Skönt för den röde tollaren att vara på pensionat ett tag, hihi. Han blir nog bortskämd så det förslår.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador