Bönner som rockar loss

Ja det kan faktiskt vara nåt. Igår kväll var jag och mamma till Ramhea i Mallbacken och kollade på Fernandoz och Bonnrock. Måste säga att gubbarna i Bonnrock rules. Himla bra var de, och det verkade resten av publiken också tycka. Lite kul att de spelar gamla klassiker som alla känner igen, men att de skriver egna texter. Som tex “It’s raining men”, som i deras tappning blir “Det regnar kor”.

Ja nu har jag lite reportage att skriva. Två stycken närmare bestämt. Jag har inte skrivit det om CajsaStina Åkerström än. Men ingen större panik över det. De ska vara klara och inlämnade senast måndag 26 juli. Det kommer nämligen ingen länstidning veckan som kommer.

I fredags hade vi fint besök av Sara och Colin. Oj, vad den killen växer, det går såå fort. Colin blir 1 år 3 augusti och han går nu. Sprang runt här i huset hela tiden så Sara hade fullt sjå med att ha koll på honom.
Bella fick en inbjudan av Colin. Hon ska få komma på födelsedagskalas! Hihi. Så nu ska jag och Bella tänka ut någon bra och rolig present till Colin. Kalaset är söndagen 1 augusti. Dagen efter att Elvis ska på utställning. Vilken tur att det inte krockade! Men det är klart, då hade pappa kunnat tagit med Bella på kalas så det hade gått fint ändå.

Nu har vi äntligen tv som fungerar här på Älvdalsvägen 2. Underbart, och vilken bra bild. Jag är lite smått imponerad, det måste jag säga. Nu har vi inte Canal Digital längre via parabol utan nu kör vi med Telia genom telefonjacket. Rekommenderar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador