Klar-Hälja

Ja, Izabella och mormor var till Kärnåsen igår. Jättemysigt. Och lagom varmt var det också. Först kollade vi på CajsaStina Åkerström som sjöng. Vilken underbar röst hon har! Sen strosade vi runt bland säterkullor och små bodar. Fanns en hel del att se faktiskt. Köpte brödkaka och smör. Mormor hon åt nävgröt och fläsk, jag smakade. Gillade det inte. Ska det inte smaka något av maten man äter?! Innan vi gick hem såg vi på “Säterunderhållning” och Leif Johansson från Arvika-trakten som gestaltade Julia Caesar och Sara Leander. Han var rolig han!

Nu snart ska jag gå på en liten promenad. Kattarina, en granne här i Råda. Hon har en underbar golden-kille som heter Viktor. Han och Elvis ska ta med oss ut i skogen på prommis har de bestämt. De är så goa de där två, busade en liten stund igår. Viktor tyckte förmodligen att det var på tok för lite bus så han ville gå bort till Elvis senare på kvällen. Ja, är de inte för roliga de fyrfotade vännerna, haha.

Idag har sambon bestämt att vi ska äta fläsk och bruna bönor. Det hör inte alls till mina favoriter. Men jag får väl ge efter för en gångs skull :)

Nu har vi fått nytt bredband här hemma. Fungerar kanon, och det är mycket snabbare än det vi hade förut. Då hade vi mobilt nu är det genom telefonjacket. Vi har nu också hemtelefon! Ja ni läste rätt, trodde väl aldrig att jag skulle ha fast telefon igen, men där ser man. Numret är i alla fall 0563-600 09. Inte svårt att komma i håg! Väntar bara att den trådlösa routern ska komma, sen har vi tv också. Ja det känns nästan som julafton här, haha. Ska bli skönt att få lite större kanalutbud, fram till nu har vi bara haft ettan, tvåan, fyran, sexan och typ barnkanalen. Säkert någon mer kanal som vi inte hittat. Jag har saknat 3:an och 5:an så det ska bli gött. Bara den där routern kan komma någon gång då!!!! Haha, jag beställde den igår så jag lär nog få vänta några dagar.

Nej, nu ska jag fixa fram lite frulle här. Har ju bakad brödkaka och hemmagjort smör här från Kärnåsen . Det får man inte missa. Till det får det bli en kopp kaffe och lite yoghurt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador