Rallycross-EM i Höljes

Oj då! Jag har inte skrivit på bloggen på över en vecka. Skäms på mej. Men det är klart, jag har inte varit hemma så mycket. Förra tisdagen åkte vi till Höljes för att kolla på rallycross. Ja, jag och Bella åkte hem redan på torsdag för vi ville inte vara kvar under den stökiga helgen. Men det var mysigt med en liten campingsemester med familjen. Tyvärr blev Daniel jätteförkyld och dålig så jag fick åka till Höljes och hämta honom på fredag kväll. Nu är han bättre men tyvärr har jag fått skiten nu. Orkar knappt prata och har jätteont i halsen.

Måste ju rapportera vad tösen vägde när vi var till BVC också. 5815 gram och 60 cm lång var hon. Sköterskan tyckte att vi skulle börja med ett grötmål vid 18-tiden för att ytterligare få fart på växandet. Hon har stannat av nu men det är inte så konstigt. Det brukar de göra vid sex månaders-åldern. Bröstmjölken är inte längre tillräcklig som föda. Måste komplettera med annat.

Hundutställningen i Rottneros gick inte så bra. Elvis fick en 2:a. Domaren tyckte han var för ljus i färgen och hade svansen för högt upp. Jaha, bara att ta nya tag och hoppas att det går bättre i Ransäter.
Här är i alla fall kritiken:

Kraftig maskulin hund med mycket bra kropp. Utmärkta fram- och bakställ, kunde ha bättre uttryck, mörkare färg. Mkt hög svans som stör helheten, visar sig trevlig.
Domare: Dan Ericsson

Uppenbarligen tyckte han inte om Elvis så jag ska försöka att inte ställa för honom igen. Men jag kan säga att Elvis inte gillade domaren heller, därav den höga svansen gissar jag. Elvis har inte haft den så förut så... Tror domaren var ganska hård i sin bedömning också. Det var totalt 10 tollare med och det delades bara ut ett ck, det var till veteran-hanen som vann. Han blev alltså BIR. BIM delades inte ut trots att det var tikar med...

Nu ska jag gå och ta mej c-vitamin och sen försöka få i mej lite frukost. Men jag är verkligen inte sugen på att äta. Hoppas nu att inte Bella blir sjuk, jag vet inte hur eller om sånt här smittar.

Kommentarer

Anna sa…
1000 tack för att du passade Java när vi var i Höljes
Tuycker som sagt att han har bra kritik på utställningen så det är bara att fortsätta ställa ut :-D
Kommer gå kanon i Ransäter.

/Anna

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador