En ulv i fårakläder

Idag bidde det till att gå upp tidigt. Eller ja, så tidigt var det väl inte men tidigare än vanligt, om jag säger så. Izabella somnade redan klockan 20:00 igår så jag förstod att damen inte skulle sova lika länge som hon brukar. Vid sju-tiden fick jag masa mej upp ur sängen och då hade hon legat vaken ett tag redan. Vid sex var jag uppe första gången och gav henne mat. Efter det somnade hon om men det var bara en kort stund. Hon låg länge i sängen och pratade med sig själv. Hörde henne allt, haha. Men när hon började bli allt mer högljudd gick jag upp. För att få se en unge full i ull och helnöjd! Jag var dock inte lika glad. Hon hade slitit ner en ull-kanin som satt vid kanten på sängen och så hade hon börjat flå den stackaren. Händerna var fulla i ull. För att inte prata om munnen!
Nu får jag nog flytta lite på den där kaninen, hans liv är i fara. Bellas med om hon fortsätter på det viset. Förgrömmade onge, hihi.

Igår hade vi trevligt besök av Krille och Carolina med barn. Kul att ni kom och hälsade på. Vi ska försöka göra oss en sväng till er i Sunne och hälsa på också :)
Senare på kvällen kom svärfar. Kul när folk bara tittar in så där. Han hade bränt en film åt oss som vi fick. Sherlock Holmes. Vi hyrde den för ett bra tag sen. Jag tittade på den men Daniel, för en gångs skull, sov igenom hela filmen. Så Ola brände den åt oss. Funkade inte att spela den så han fick bränna om den.

Min sambo har så där himla ont i ryggen igen. Inge kul alls att ligga och höra när han vrålar rakt ut. Han borde försöka komma iväg på magnetröntgen. Så man får veta vad det där hemska beror på och vad man kan göra åt det. Om det finns något att göra vill säga... Det hoppas jag verkligen, för så där kan han inte ha det. Usch och fy, jag lider verkligen med honom.

Mamma och pappa har åkt på semester. De har gjort sig en tur med pappas bror och hans fru till Danmark och till Norge. Tror de ska träffa lite släktingar och bara ha det gött. Hoppas ni får en trevlig tur!
Broder är hemma i Hagfors. Han fick den stora äran att se till Kotten under de dagar morsan och farsan är borta. Tror jag ska åka och hälsa på honom idag. Eller om han kommer hit. Det kan han gott göra förresten. Ja, vi får se hur det blir med det.

Annicas dotter Therese kan redan i detta ögonblick vara mamma. Jag vet inte för jag har inte hört något på ett tag. Men igår kväll gick i alla fall vattnet... Guuud va spännande det är. Kan tänka mej att Annica bara sitter i Gumma och väntar på att få åka till Norge och hälsa på. Therese hade begynnande havandeskapsförgiftning så hon har legat på sjukhus ett tag. Nu satte de igång henne så vi hoppas att lilla Ellen, som hon ska heta, snart är här. Jag har skickat med kläder till Norge. Prematur (40, 45) och storlek 50 och 56. De trodde att tösen skulle väga runt 2700  gram men det där vet man väl inte. Nåt av klädtrasorna kommer i alla fall att passa.

Nej, nu ska jag sluta blogga. Måste få i mej lite frukost. Hungrig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador