Fortfarande förkyld

Jag är bättre från förkylningen men långt från bra. Halsen har jag inga problem med längre men jag är väldans snorig. Nezeril och Panodil som gäller.

I lördags var jag till Nyköping och åkte rally. Blev inte så många ss-kilometer för mej och Daniel Johansson. Jag var lite sen med noterna och det gick på tok för fort. Kom en KV och direkt en KH. Det gick inte alls. Efter att ha åkt i diket ett tjugotal meter hakade vi i en sten och rullningen var ett faktum. Som tur var hade farten bromsats upp ordentligt innan vi rullade så det gick ganska bra ändå. Men ett helt varv blev det, vi landade på hjulen igen i diket. Bilen kunde köras bort från diket och vi klarade oss fint. Lite blåmärken på höger arm var allt jag fick. Det var väl en tröst i alla fall. Nu har Daniel något att göra på sin semester. Han ska åka igen på lördag men tills dess är bilen inte färdig. Får dela bil med sin bror Simon då det är en sprint. Jag ska inte åka med, han ska skjutsa en kille på Ilanda Karosseri. Eventuellt åker jag och kollar för det är i Storfors de ska åka. Inte så långt bort. Kan ju vara kul att vara åskådare också någon gång. Nästa rally för mej blir 24 juli i Herrljunga. Om nu bilen är klar tills dess. Vi håller tummarna.

I fredags var jag och sambon till IKEA och handlade. Mormor var snäll och passade Bella. Vi fick med oss en hel del saker hem, kalaset gick på lite drygt 7000 kronor. Men nu har vi skrivbord, skrivbordsstol, en hel del lampor, mörkläggningsgardin till sovrummet... Och det bästa av allt – ett skötbord!

Jag har ju glömt att berätta att förra måndagen åkte jag till Annika och Mats i Ransbysätter. Det var Gröna Dalen-vecka där och jag skulle göra reportage om det i VärmlandsBygden. Jag var med på Barnens dag och sen på kolarfrukosten tidigt på tisdagsmorgonen. Klockan fem redan var det frukost nere i Dalen. Puh, det var tidigt. Och för att inte tala om alla knott som var i farten. Fy farao. Bella fick sitta i bilen, vågade inte ens ta ur henne... Men det gick fint och nu är reportaget klart och inlämnat. Har även lämnat in ett jobb om Hantverksgatan i Ekshärad. Hade två reportage förra veckan. De kommer med i den här veckans nummer.

Nej, nu har jag en dotter som inte är helt nöjd med att sitta i babysittern. Bäst att ge henne lite uppmärksamhet!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador