Crosstävling på Tallhult

Igår släppte jag ut hästarna tidigt på morgonen. De förstod ingenting när jag kom till stallet 06:30 på morgonen. Freyr såg nyvaken ut och var full i spån, haha. I vilket fall som helst vaknade de till snabbt när de insåg att det var dags för frukost. Gav dem mat, mockade och förberedde inför kvällen. Sen åkte jag raka vägen hem, klockan 08:30 hade jag lovat att befinna mej uppe vid Tallhult crossbana. Hjälpte till på en knatte-tävling de hade där igår, satt i sekretariatet hela dagen. Har aldrig hjälpt till på nåt dylikt förut men det var riktigt kul. Å trevliga folk som var där var det oxå. Kom inte hem förrän klockan var halv sex på kvällen skulle jag tro, så det var en ganska dryg dag. Men roligt.

På kvällen kom Ola, Johan och Leijah på besök en sväng. Kul att se dem, var ett tag sen. Satt ute på verandan och pratade hela kvällen. Det blev ganska tidigt i säng trots allt. Besökarna åkte hem strax efter tio och då låg Daniel redan i sängen. Idag skulle han upp tidigt, skulle hjälpa en kompis att gjuta en husplatta. Så Daniel åkte hemifrån redan före sju imorse. Jag åkte till stallet 08:30. Idag väntade hästarna på mej, det är den här tiden de är vana att få frukost och bli utsläppta. Efter att ha gjort klart stallet åkte jag och Elvis hem till mamma och pappa och hälsade på.

Ikväll ska Daniel och jag på bio  - Flickan som lekte med elden. Den andra delen i trilogin som baseras på Stig Larssons böcker. Hoppas filmen är bra, har inte läst boken än tyvärr. Så för en gångs skull kommer jag att se filmen före innan jag läser boken. Ska dock börja i boken nu, för jag har just läst ut den förra boken jag hade som tidsfördriv. Trevlig söndagseftermiddag alla vänner!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador