Grundkurs med Elvis

Ja så har den då dragit igång, grundkursen på brukshundklubben. 8 gånger ska vi träffas och träna hundarna under hösten. Det var stor variation av raser, tre stycken var med som gick samma valpkurs som jag och det var kul! Annars var det idel nya bekantskaper. Elvis skötte sej jättebra igår kväll, det märks att han har vuxit till sej en aning och mognat. Hade jättefin kontakt med honom ute på planen när vi gick fot. Jag blir faktiskt sugen på allvar att tävla lydnad med honom… Tror jag ska kolla vad det är för moment med på lydnadsklass I å se om jag kan börja träna på dem, hihi. För visst vore det kul?!

Klippte mej igår morse. Bara topparna så det finns inte så mycket mer att rapportera om det. Efter frissan åkte jag upp till stallet. Annica var där hon med, vi longerade båda hästarna och sen satt vi och drack kaffe i höstsolen. Ja, det var riktigt varmt och skönt att sitta i solen och njuta lite. På vägen hem från stallet passade jag på att handla på Pekås. Det är nog där jag gör de flesta inköpen, och på ICA förstås.

Senare på eftermiddagen var jag till AF. Det är meningen att jag ska få komma ut på praktik nu om jag hittar nån förening eller nåt företag som vill och kan ta emot mej. Ska ringa runt lite senare idag och höra mej för. Skulle ju onekligen vara skönt och bra för mej att få komma ut lite nu. Har varit arbetslös ett tag nu så jag tycker det börjar bli lite tråkigt. Det är klart att ett riktigt jobb med lön hade varit att föredra. Men nu är det ju som det är…

Idag ska jag, Annica och hennes dotter Ronja till Wienerkonditoriet! Gissa om jag längtar. Har redan nu beslutsångest vad jag ska ta för dopp till kaffet. Krämbulla som jag åt i Torsby var absolut inge fel, men det kanske vore kul att ta nåt annat?! Ska dit nån gång vid 10-11 tiden, Annica skulle ringa när de var i Hagfors och redo för en god och trevlig fika :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador