Ridtur i härligt höstväder

Först måste jag berätta att vi fick pannbiff, mos och hemmagjord gelé hos svärfar i söndags. Mycket gott. Mätta och belåtna åkte vi hem därifrån och kollade på filmen “Män som hatar kvinnor”. Har du inte sett den, se den, det är en order! Blev inte besviken, något som man tyvärr brukar bli om man läst boken innan. Men så var det alltså inte i det här fallet. Nu måste jag hinna med att läsa bok nummer två i trilogin. Tror den filmen går på bio redan på söndag här i Hagfors men det blir det alltså inget med. Daniel pratade på att han ville se den men då får han gå å kolla med nån annan.

Är just nu hemkommen från stallet. Jag, Elvis och Freyr har varit ute på en liten hösttur. Å i det här fina vädret, vem kan klaga då?! Freyr gick bra idag, tölten var mjuk och fin. Galoppen var inte så dum den heller. Traven kan jag inte kommentera för vi tog inte ett enda travsteg på hela ridturen, hehe.

Ikväll ska jag och Elvis på grundkurs, det är idag andra lektionen. Vet att vi först ska gå ut i skogen på en liten prommis med hundarna och då ska vi även träna lite inkallning. Bäst att ha något riktigt smarrigt med sej i fickan, haha! Nej då, Elvis brukar komma när jag ropar, men man vet ju aldrig. vad det blir sen när vi kommer tillbaka vet jag inte. Säkert lite teori och sedan ut på apellplanen och träna. Dessemellan hinner vi garanterat med att fika lite också.

Idag blev det klart att jag ska börja på praktik 5 oktober. Ska städa och måla lite (rusta upp) på Åråsgården är det tänkt. Sen hoppas jag att det blir lite jobb med förberedelser inför svenska rallyt. Troligtvis kommer jag även att kunna jobba lite med att ta fram en ny hemsida åt motorklubben också. Först och främst är det meningen att jag ska ha praktik i två månader, sen får vi se om det blir nån förlängning på det hela. Ska bli skönt att få komma ut lite bland folk och känna sej behövd igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador