Hem ljuva hem

Ja så har man varit hemma i Hagfors ett par dagar. Var faktiskt skönt att komma hem, inte för att det var tråkigt på någe vis på semester… men hem är alltid hem!

Vi har haft en kanonsemester i Brela, Kroatien. Får väl försöka lägga upp några kort så ni kan se hur det ser ut där nere. Solen har gassat hela dagarna, skulle tippa att det var runt 30 grader varje dag. Vattnet i havet var kristallklart och svalkade härligt. Å jag kan lova, det gick inte att sitta i solen allt för länge innan man var tvungen att ta sej ett dopp. Brela är en mkt trevlig liten hamnstad på Makarska rivieran. Inte så mycket att se utan det blev lata dagar vid stranden. Jo, en dag var vi på båttur till två närliggande öar, Hvar och Brac. Båtturen tog hela dagen och jag hade lite träsmak i röven när vi kom hem på kvällen. Men det var kul att få se lite annat. 

Jag har aldrig varit i Kroatien tidigare och kan helt klart tänka mej ännu en resa dit. Det var jättebra på alla sätt och vis. Det enda negativa med trippen var väl resan ner, vi blev nästan sju timmar försenade pga oljeläckage i vänster motor på planet. Till slut fixade de det dock och vi kom iväg. Men det var drygt att sitta på Arlanda så länge. Resan hem flöt på utan krusiduller som tur var. Man blir ju lite lätt nervös när flygplan krånglar så där, i alla fall jag.

Idag har jag schamponerat Freyr i man och svans. Han var så himla skitig och skorvig så det var välbehövligt. Annica hjälpte mej med hela processen. Gick finfint och det är skönt att ha det gjort. Vet inte vad Freyr tyckte om det hela men så fort han kom ut i hagen letade han upp värsta lerpölen och la sej för att rulla sej. Det är godingen min det…

Imorgon kommer hovslagaren och hästarna ska få nya dojjor. Tror jag ska sätta på samma framskor som Freyr har nu, han har ju blivit så lite riden så skorna är knappt slitna över huvud taget. Ja, jag ska kolla vad hovisen säger om det.

Nu ska jag gå ner och skala lite potatis som sen ska kokas. Jag är ju inte hemma vid lunchtid imorgon (hovslagaren) så Daniel får fixa sej mat själv. Han skulle ha pannbiff m stekt potatis. Därför kokar jag potatis idag så är det bara att han steker den imöra! Pannbiffar ska jag ta upp ur frysen, blev ju över sist vi åt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador