Is på rutorna imorse

Nu är det höst på allvar. Imorse var det is på bilrutorna när jag tittade ut. Kollade aldrig temperaturen så det kan jag inte redogöra för. Jag sitter i alla fall inomhus och har just ätit lite frukost. Än tänker jag inte sticka ut näsan i den kalla luften. Men det dröjer nog inte allt för länge, Elvis ska väl snart ut på sin lilla morgonprommis. Idag tänkte jag tvätta lite kläder. En maskin med handdukar måste jag också köra. Sen blir det väl stallet som vanligt fram på eftermiddagen. Red Freyr i paddocken igår och det gick bra. Jobbade med det som Erlingur visade mej i helgen och det funkade bra även på hemmaplan. Rider nog kusen idag med och imorgon blir det longering igen. Sen får han nog vila lördag. Söndag, ja då är det bara på’t igen, haha.

På lördag ska jag och fem andra tjejer till Karlstad på Ladies night. Hoppas det blir kul. Lite mingel och förfest med mat i Råda och sedan buss till resistensstaden och Löfbergs Lila Arena. Ja, vi får väl se vad jag tycker om det hela, rapport kommer efter helgen. Jag tror säkert att det blir en rolig och trevlig kväll med mycket skratt.

Nu väntar plikterna, ska sätta igång med tvätteriet. Hej så länge!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador