På kurs med kusen

I två hela dagar har jag och Freyr varit på kurs. Jätteroligt och inspirerande. Det var en kille som heter Erlingur Ingvarsson som var instruktör. Vanligtvis bor han på Island men Gunilla i Torsby har lyckats lura hit honom, hur hon har lyckats med det vet ingen, hihi. I vilket fall så var han jättebra. Freyr gick riktigt bra, i tölten bara pinnade han på med fast takt. Matte är stolt och glad.
Men va trött man blir av att vara på kurs… Somnade i soffan både i lördags- och igår kväll. Idag sov jag lite längre än jag brukar, tyckte det var lika bra att få sova ut på en gång.

I fredags var jag och mamma till Torsby på marknad. Ja, marknaden där är stor men vi hade förväntat oss ännu mer efter allt som stått i tidningarna… I vilket fall som helst måste vi ändå säga att det räckte tillräckligt med det som var. Va mycket grejer! Lite fynd gjorde vi i alla fall. Bl.a. en väska, tofflor, tårtunderlägg, godis och ja… nu kommer jag inte på mer. Vi fikade på Wienerkonditoriet, jättegott! Jag tog en krämbulle och mamma en fransk våffla till kaffet. När vi åkte hem efter en hel eftermiddag i Torsby var vi rejält trötta i benen, ja i alla fall så var jag det!

Idag ska jag nog inte göra så mycket utan ta det ganska lugnt. Freyr ska vila efter två intensiva dagar med kursande. Imorgon däremot tänkte jag longera honom lite så han inte blir för stel. Så ska jag till frissan imorgon med, och till arbetsförmedlingen. På kvällen börjar grundkursen med Elvis. Det är väl den kursen som kommer efter valpkursen förstås. Ska bli kul och behövligt. Har inte gjort så mycket under sommaren med Elvis, ja om man ska tänka dressyr vill säga. Andra aktiviteter har vi ju hållit på med förstås!

Nu ska jag gå å se om jag inte hittar nåt i kylskåpet att sätta tänderna i. Dags för frukost!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador