Skitväder

Jisses vilket väder det var igår kväll när jag och Elvis var på träning på brukshundklubben. Regn, blåst och till och med hagel stundvis. Var så blöt och kall när jag kom hem. Det var Elvis oxå för den delen. En varm dusch var så skönt! Sen blev det te och smörgås framför tv:n.

Annars var det en spännande dag igår. Jag och Daniel (ja, Elvis var med han oxå) var till Karlstad. På ultraljud! Jepp, vi ska ha en liten bebis. Alla jag känner vet väl om det redan men nu kan jag ju skriva det så det blir riktigt officiellt. Det ska bli så kul och spännande, 1 mars är det tänkt att krabaten ska titta ut. Men det vet man ju hur det där brukar vara…
Att få se bebisen på ultraljud var bland det häftigaste jag har varit med om. Å vilket liv det var på den! Låg inte still många sekunder. Händer och ben sprattlade och ibland kunde man se hur den öppnade munnen till och med! Cool!

Efter att ha avnjutit en god lunch på Vedugnen, jag åt kycklingrulle som vanligt, åkte vi för att kolla på barnvagnar. Herregud, det där är en hel djungel. Vad ska man välja för nåt? Men det verkar som det står mellan två vagnar (just nu iaf): Bugaboo Cameleon och Emmaljunga Nitro City. Båda vagnarna är smidiga och är sk cityvagnar med svängbara framhjul. Naturligtvis finns det fördelar och nackdelar med respektive vagn så vi får tänka igenom vilka saker vi värdesätter högst helt enkelt. Men enligt tester som jag har läst så är båda vagnarna bra, två av de bästa till och med, i sin kategori. Å det är klart att vår bebis ska ha det bästa, vilka föräldrar tänker inte så?! Har ni några synpunkter så hör gärna av er, tips mottages tacksamt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador