Gjort stan

Igår kväll gjorde mamma och jag stan. Ja det lilla till stad som finns här vill säga. Men vi hade trevligt och gjorde faktiskt en del fynd. Sen så åt vi årets första semla! Ja, jag vet att det är tidigt men vem kan låta bli?! Det var Wienerkonditoriet som hade semlor igår bara för att alla affärer hade kvällsöppet. Så idag finns där inga semlor att få. Men jag måste säga att jag är lite besviken, mina förväntningar vad gäller smakupplevelse var något högre än vad jag upplevde. Å andra sidan vet jag således var jag ska köpa mina semlor i februari. Det kommer att bli på gamla hederliga Kaffestugan!

Tidigare på dagen var jag i stallet. Kom dit för att mocka och pyssla om kusen. Men på plats så hade redan Annica mockat båda boxarna, så det var inte så mycket kvar att göra. Idag åker hon och laget från Hagforsbygdens Westernryttare till Mullsjö för att tävla på lag-SM. Jag önskar dem tusen gånger lycka till, hoppas de ger järnet och visar var skåpet ska stå. Detta betyder att jag ensam har hand om stallet den här helgen. Ja, lördag kväll behöver jag inte ta in kusarna för då ska en tjej som heter Carina göra det. Snällt, tusen tack!

Måste ju oxå rapportera lite från grundkursen som jag och lilla Elvis var på i onsdags kväll. Som jag skrev tidigare så gick vi en promenad med alla hundarna. Det var inte det lättaste vill jag lova. Jag slet som ett djur med Elvis som låg som en rem i kopplet. Det var ju såå kul när så många hundar var med ut på promenad. Vi gick egentligen inte långa biten men promenaden tog ändå ca 2 timmar! men då hade vi en del övningar utefter vägen också. Fick t.ex. prova på inkallning, sitt stanna kvar och att möta hundar efter vägen. Tycker det gick bra med Elvis efter omständigheterna, han hetsar ju gärna upp sej och han har ju såå mycket energi den lilla röda tollaren. Men jag ska säga att på kvällen när vi kom hem, ja då var både matte och Elvis helt slut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador